O NAS  /  PRODUKTY PRIMUS  /  Olej Rzepakowy

Olej Rzepakowy

OLEJ  RZEPAKOWY ZIMNOTŁOCZONY - nierafinowany

POWTARZAMY SUKCES! AUDYT ZAKOŃCZONY
top produkt doceń polskie

Nasze wszystkie produkty ponownie uzyskały certyfikat "DOCEŃ POLSKIE" znak TOP PRODUKT 
2017r i 2015r

 

Nierafinowany. Niefiltrowany olej tłoczony na zimno z podwójnie uszlachetnionych bezerukowych odmian rzepaku. Bez alergenów. Bez GMO.

przeciwdziała chorobom serca i układu krążenia,
utrzymuje prawidłowy 
poziom cholesterolu we krwi

Nasz olej cieszy się uznaniem wielu restauracjiKliknij na rysunku, aby otworzyć podgląd
i punktów gastronomicznych.

WŁAŚCIWOŚCI ZDROWOTNE:

OLEJ RZEPAKOWY ZIMNOTŁOCZONY JEST SZCZEGÓLNIE BOGATY W WITAMINĘ E- PEŁNIĄCĄ ROLĘ OCHRONNĄ BŁON KOMÓRKOWYCH, ŹRÓDŁO JEDNONIENASYCONYCH KWASÓW TŁUSZCZOWYCH OMEGA-9 POCHODZĄCYCH Z KWASU OLEINOWEGO ORAZ WIELONIENASYCONYCH KWASÓW TŁUSZCZOWYCH OMEGA-3 I OMEGA-6. 

DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE OSOBY DOROSŁEJ NA KWASY TŁUSZCZOWE OMEGA-3 WYNOSI 2G = 2 ŁYŻECZKI OLEJU RZEPAKOWEGO ZIMNOTŁOCZONEGO.

SPOŻYWANIE OLEJU RZEPAKOWEGO ŁAGODZI STANY ZAPALNE ORAZ OBNIŻA KRZEPLIWOŚĆ KRWI; POMAGA W PRZYSWAJANIU WITAMIN ROZPUSZCZALNYCH W TŁUSZCZACH: A, D, E I K.
WSPOMAGA LECZENIE CHOROBY WIEŃCOWEJ SERCA, ŁUSZCZYCY I ZAPALENIA STAWÓW.


WŁAŚCIWOŚCI KULINARNE:
OLEJ RZEPAKOWY ZIMNOTŁOCZONY ZAPEWNIA WYSOKĄ JAKOŚĆ POTRAW.
DOSKONAŁY DODATEK DO SAŁATEK, MAJONEZÓW I DRESINGÓW.
NADAJE SIĘ DO PIECZENIA I KRÓTKIEGO SMAŻENIA.
MA SŁODKI SMAK I ZAPACH.

PRODUKOWANY JEST Z ODMIAN PODWÓJNIE USZLACHETNIONYCH - BEZERUKOWYCH

wartości odżywcze dla 100ml (1 łyżka = 15ml) olej rzepakowy 750ml
wartość odżywcza 92,00g
wartość energetyczna 900 kcal/3700kj
białko 0,00g
węglowodany 0,00g
cholesterol 0,00g
tłuszcz 92,00g
kwasy tłuszczowe nasycone 7,00g
kwasy tłuszczowe jednonienasycone 65,00g
kwasy tłuszczowe wielonienasycone 28,00g
stosunek Omega-6 do Omega-3 2 : 1

witamina E 17,46 mg (116%)*
witaminę K 92,00 µg (88%)*
witamina A 59,00 µg (7%)*

* dziennej zalecanej dawki


2 łyżki (30ml) oleju zabezpieczają dzienne zapotrzebowanie na NNKT

  

DLA ZACHOWANIA OPTYMALNYCH WARTOŚCI ZDROWOTNYCH I KULINARNYCH NALEŻY PRZECHOWYWAĆ GO W CHŁODNYM I ZACIEMNIONYM MIEJSCU.

Przy olejach tłoczonych na zimno nierafinowanych, proces tłoczenia jest „prosty” 
i tak powstaje nasz olej rzepakowy, słonecznikowy i lniany:

Najpierw wybieramy ziarno. Jego jakość jest bardzo istotna, musi pochodzić ze sprawdzonych upraw i spełniać wysokie parametry jakościowe, aby olej miał przyjemny smak, zapach i zawierał w sobie najcenniejsze dla zdrowia kwasy tłuszczowe, witaminy, enzymy, lecytynę i mikroelementy.
Ziarno jest tu najdroższym elementem produkcji.
Tłoczenie na zimno to proces jednostopniowy, ziarno poddawane jest prasie tylko raz.
A wszystko przebiega następująco.
Ziarno poddawane jest prasie – naciskowi w wyniku którego olej zostaje wytłoczony i cedzidłami odprowadzony do zbiornika zwanego kaskadą, w ten sposób zostają zachowane wszystkie składniki mineralne.
Po „odpoczynku”olej zostaje rozlany do opakowań detalicznych. I w takiej formie trafia do odbiorców. 
W butelkach, może pojawić się zawiesina lub osad, które są naturalne i swiadczą o tym, że najcenniejsze właściwości oleju zostały zachowane. Jest to zaleta olei nieoczyszczonych.
W całym procesie tłoczenia nie używa się niczego, co zakłóciłoby jakość i naturalność oleju.

 

Pozostałości z wytłoczonego ziarna czyli wytłoki inaczej makuchy, stanowią nieocenione źródło witamin dla zwierząt hodowlanych, toteż wykorzystywane są jako pełnowartościowa pasza.

polecamy zapoznać się z fragmentem artykułu zamieszczonego na łamach stron Państwowego Stowarzyszenia Producentów Oleju - cały artykół czytaj

" (...)  Kwasy tłuszczowe w oleju 

Olej rzepakowy zawiera najwięcej kwasów omega-3 (kwas linolenowy) spośród olejów roślinnych. W tej kwestii musi ustąpić tylko olejowi lnianemu, który jest jednak nietrwały. Dla porównania olej słonecznikowy zawiera tylko śladowe ilości tego kwasu, a oliwa z oliwek dziesięciokrotnie mniej niż olej rzepakowy. Kwasów z rodziny omega-3 organizm człowieka nie potrafi syntezować od nowa dlatego musimy mu je regularnie dostarczać. Oprócz oleju rzepakowego cennym ich źródłem są ryby, a część osób kupuje kapsułki z omega-3 w aptece. Światowa Organizacja Zdrowia w raporcie z 2003 roku zaliczyła kwasy omega-3 do składników żywności zmniejszających ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, cukrzycy i nowotworów złośliwych. Kwas ten wpływa ponad to na rozwój umysłowy, stan emocjonalny i zdrowie psychiczne człowieka.

 

Naszemu organizmowi potrzebny jest także kwas omega-6 (linolowy), który stanowi około 20% kwasów tłuszczowych w oleju rzepakowym. Z punktu widzenia żywieniowego ważna jest nie tylko ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych (w oleju rzepakowym: omega-3 + omega-6 = 30%), ale również ich proporcja. W oleju rzepakowym relacja omega-6 do omega-3 jest szczególnie korzystna, wynosi około 2:1 i jest praktycznie idealna z punktu widzenia potrzeb żywieniowych. Dla oliwy z oliwek relacja ta wynosi jak 9:1, a dla oleju słonecznikowego >136:1. Praktycznie nie istnieje olej roślinny, który miałby korzystniejszą relację obu kwasów niż olej rzepakowy. 
Kolejny istotny składnik olejów roślinnych to kwas oleinowy. Zaraz po oliwie z oliwek najwięcej, bo aż 62%, znajduje się go właśnie w oleju rzepakowym. Inne oleje roślinne zawierają go średnio połowę mniej. Kwas ten reguluje zawartość złego cholesterolu LDL we krwi oraz proporcje fakcji HDL do LDL. W przyszłości olej rzepakowy wyprzedzi oliwę z oliwek również w tej kwestii, gdyż w opracowaniach hodowlanych są już odmiany o wyższej zawartości kwasu oleinowego niż oliwa z oliwek. (...)

 

Kto pyta, nie błądzi

Ile cholesterolu zawiera olej rzepakowy?
Olej rzepakowy, podobnie jak inne oleje roślinne, nie zawiera w ogóle cholesterolu.

Który z tłuszczów zawiera więcej omega-3 – oliwa z oliwek czy olej rzepakowy?
Olej rzepakowy zawiera dziesięć razy więcej kwasu linolenowego, popularnie zwanego omega-3, niż oliwa z oliwek.

Odchudzając się redukujemy spożycie tłuszczów, czy należy także unikać oleju rzepakowego?
Absolutnie nie. Olej rzepakowy zawiera taki profil kwasów tłuszczowych, który będzie wspierał nas w schudnięciu. Oczywiście należy go spożywać w rozsądnych ilościach, eksperci zalecają 2 łyżki stołowe dziennie.

Czy w Polsce trudno kupić olej z nasion rzepaku niskoerukowego?
W Polsce obecnie uprawiane są wyłącznie odmiany rzepaku podwójnie ulepszonego (tzw. 00), pozbawione kwasu erukowego (odmiany uprawiane dawniej zawierały go ok. 50%). Tym samym każdy olej zakupiony od polskiego producenta pochodzi z rzepaku niskoerukowego.

Na etykietach oleju widnieje zapis: wyprodukowano z odmian rzepaku podwójnie ulepszonych, bądź podwójnie uszlachetnionych. Czy to oznacza, że jest to olej z nasion GMO?
Zdecydowanie nie. Ulepszenie nasion rzepaku, a więc pozbawienie ich kwasu erukowego i obniżenie zawartych w nich glukozynolanów, dokonane zostało przy wykorzystaniu naturalnej zmienności genetycznej bez uciekania się do korzystania z obcego DNA, a więc nie są to odmiany genetycznie zmodyfikowane.


Ewa Myśliwiec

Autorka jest dyrektorem biura Polskiego Stowarzyszenia Producentów Oleju.
Opracowanie powstało m.in. na postawie książki „Olej rzepakowy – nowy surowiec, nowa prawda” z serii „Teraz rzepak, Teraz olej” dostępnej w wersji elektronicznej na stronie www.pspo.com.pl 

 

 tabela zawartości kwasów tłuszczowych w olejach

 

RADA: Jeśli chcesz przedłużyć żywotność oleju, bo nie jesteś w stanie go zużyć w podanym terminie dodaj kilka łyżeczek oleju sezamowego do butelki, proste ale skuteczne...

Olej sezamowy dodany nawet w bardzo małych ilościach do innych olejów roślinnych
 może znacznie zwiększać ich trwałość.

 

 Jeśli chcesz wykorzystać nasze opracowanie - poproś - sam bez naszej zgody nie możesz tego tekstu rozpowszechniać. Chroni nas prawo autorskie.